The Essentials Mengenai Minyak Essential

The Essentials Mengenai Minyak Essential

Minyak pati telah menjadi sebahagian daripada sejarah manusia untuk masa yang lama. Ahli-ahli arkeologi telah menemui bukti penggunaan tumbuh-tumbuhan tahu untuk mengandungi minyak pati pada tapak Neolitik sejak sejauh 4000-7000 SM. Orang-orang ini awal telah nampaknya mencampurkan minyak pati dengan minyak zaitun dan bijan sebagai pembawa, amalan kita masih digunakan dalam zaman moden.

Rujukan kepada mur, cypress dan cedar telah ditemui pada tablet Babilon menggambarkan penggunaannya untuk tujuan perubatan. Arahan mengenai cara untuk menggunakan minyak pati yang didapati dalam tulisan-Asia yang tarikh kembali ke 2697 SM.

Pada zaman moden, minyak aromatik mencari menggunakan antivirus yang kuat dan agen anti-bakteria. Mereka dijumpai dalam racun serangga dan penghalau serangga. Ia digunakan untuk menyegarkan udara di rumah-rumah dan tempat-tempat perniagaan. Minyak pati juga mencari aplikasi dalam mengubah perasaan. Minyak aromatik boleh membantu menghasilkan perasaan penting dan menaikkan semangat untuk membantu mendapatkan perkara yang dilakukan keperluan yang perlu dilakukan, untuk menggalakkan perasaan yang amat diperlukan bersantai dan peremajaan.

Minyak pati yang dihasilkan di seluruh dunia. Tumbuh-tumbuhan dan amalan yang digunakan untuk menghasilkan minyak yang boleh berbeza dari petani kepada petani, pengeluar kepada pengeluar dan pemborong kepada pemborong. Kualiti minyak akan berbeza-beza juga mengikut keadaan cuaca, dan walaupun dari penanam yang sama dan penyuling kualiti akan berbeza dari tahun ke tahun. Sebagai pengguna, anda tidak mempunyai cara sebenar realistik menilai kualiti produk-produk ini. Sesungguhnya, ini bukanlah satu tugas yang boleh dengan mudah dicapai dengan aromatherapist yang terlatih.

Apa yang kita ada itu adalah satu industri yang berjalan pada kepercayaan dan perkataan-of-mulut. Seperti mana-mana pembelian penting, sebagai pengguna anda perlu melakukan "kerja rumah" anda. Kami cadangkan anda membiasakan diri anda dengan sebuah buku yang baik atau dua minyak yang penting dan aromaterapi. Ensiklopedia Minyak Essential oleh Julie Lawless dan Shirley Price Aromatherapy Buku Kerja adalah dua kegemaran kami. Untuk cepat mencari maklumat yang anda mungkin suka Direktori Wanda Sellar ini Minyak Essential.

Selepas anda telah berjinak diri dengan subjek ini, berikut adalah beberapa garis panduan tambahan yang anda mungkin ingin mempertimbangkan:

Pastikan Latin tumbuhan yang digunakan untuk menghasilkan minyak yang dicetak pada label produk. Secara terang-terangan berbohong pada label adalah satu kesalahan yang serius di kebanyakan tempat. Satu nama Latin adalah sangat tertentu, jadi kehadirannya pada label adalah satu petanda yang baik.
Kedai menjual minyak perlu mempunyai penguji disediakan supaya anda boleh mencuba minyak yang anda berminat.
Minyak pati berinteraksi dengan peluh anda dan kimia pelbagai ubat. Mempunyai akses kepada seseorang yang berpengetahuan untuk menasihati anda mengenai isu-isu keselamatan adalah penting.
Sebaik sahaja anda telah melakukan beberapa penyelidikan dan berbual-bual dengan beberapa aromatherapists berpengetahuan, mengetahui negara asal akan memberikan anda beberapa petunjuk kukuh tentang kualiti. Jadi ini adalah satu lagi maklumat yang anda ingin lihat pada botol.
Pastikan maklumat hubungan pembekal ialah pada botol.
Minyak pati yang sensitif kepada cahaya, jadi ia adalah penting bahawa minyak disimpan dalam botol cahaya-bukti. Mencari biru, ungu atau kuning botol gelap.
Untuk keselamatan dan mengelakkan tumpahan sengaja, pastikan minyak dijual dalam botol dengan penutupan kalis rosak, lengkap dengan memasukkan penitis.
Satu yang akhir penting, tetapi hampir tidak pernah menyebut yang perlu diperhatikan pada mana-mana produk yang anda beli untuk kesihatan dan kesejahteraan anda: alam sekitar yang bertenaga di mana produk itu dibuat. Kerja-kerja Encik Masaru Emoto dari Jepun telah menunjukkan bahawa tenaga getaran manusia boleh mengubah struktur molekul air.
Ia adalah munasabah untuk menganggap bahawa kesan ini tidak terhad kepada hanya air. Tenaga getaran, fikiran dan niat mereka yang menghasilkan produk-produk yang kita makan, boleh membuat perbezaan dalam keberkesanan produk-produk.

Jadi, anda juga ingin membeli produk dari orang-orang yang secara sedar berniat untuk usaha mereka untuk membawa perubahan positif dalam kehidupan pelanggan mereka. Kenali orang yang anda membeli dari. Apakah niat mereka - untuk anda, untuk komuniti mereka dan untuk planet ini?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar