Bagaimana untuk membunuh kutu kepala - Beberapa Maklumat Asas

Bagaimana untuk membunuh kutu kepala - Beberapa Maklumat Asas

Apabila seseorang yang anda cintai dipengaruhi oleh kutu salah satu soalan yang paling biasa yang satu meminta diri mereka adalah "bagaimana ini buggers sedikit yang pernah datang ke wujud?" Perkara yang jahat sedikit yang mereka dan mereka telah wujud sejak zaman Mesir purba. Memandangkan hakikat bahawa kutu tidak makan daging haiwan dan hanya hidup untuk terus hidup di luar dari darah manusia, mereka telah jelas mengikuti kami semua sepanjang masa.

Terdapat Ancient badan mumia Mesir yang telah digali semasa penggalian yang terpaksa purba kering dan kutu mati ke atas mereka. Jadi ramai orang bertanya banyak soalan apabila seseorang dalam keluarga dipengaruhi oleh keadaan ini dan keluarga yang tidak mempunyai pengalaman dengannya. Satu soalan yang biasa ialah "Apakah aku boleh menyembur seluruh rumah untuk menghilangkan ini buggers sedikit?" Jawapannya adalah TIDAK! kerana jika anda menggunakan jenis yang salah semburan yang menyatakan semburan boleh berakhir menjadi yang mungkin berbahaya kepada anggota keluarganya dan akan paling suka yang sama sekali tidak akan berhenti lagi infestasi kutu daripada berlaku. Satu fakta yang anda perlu diberi kesedaran tentang adalah bahawa jika kutu menjadi dipisahkan dari hos manusia mereka, mereka akan kehilangan bekalan makanan mereka dan mati jika dibiarkan unfed untuk lebih lama daripada dua puluh empat jam. Pada zaman serangan yang anda akan mahu menjadi sedar akan keakraban atau orang anda untuk kenalan seseorang dengan orang terjejas dan ini adalah bagaimana kutu kepala merebak. Jangan melakukan perkara seperti tidur di katil yang sama atau pakaian bahagian atau bantal atau barang-barang peribadi yang lain yang boleh merebak serangan itu.

Satu lagi fakta yang anda perlu diberi kesedaran tentang adalah bahawa anda boleh menggunakan lebih rawatan kaunter untuk menghapuskan orang terjejas dan isi rumah anda daripada serangan kutu dan anda tidak perlu dikembalikan kepada menggunakan rawatan yang mungkin mengandungi bahan kimia berbahaya atau racun perosak sebagai terdapat banyak pilihan yang lebih boleh didapati di pasaran hari ini untuk membantu memerangi serangan itu. Ini adalah satu fakta yang sangat penting untuk mengetahui: Jika anda mahu untuk mengelakkan menggunakan rawatan yang banyak mengandungi bahan kimia berbahaya atau racun perosak kemudian taruhan terbaik adalah untuk melakukannya dengan cara yang mereka lakukan di Mesir purba, dan itu adalah dengan tangan dan dengan menyikat. Apabila menyikat memastikan bahawa anda mempunyai kepala kualiti kutu sikat dan anda perlu memakai sarung tangan juga.

Anda akan sudah tentu menghadapi telur di sepanjang jalan dan sesetengah orang mendapati bahawa menggunakan cuka putih adalah rumah semula jadi ubat berasaskan yang baik untuk membantu melonggarkan buggers sedikit dari pengaruh mereka ke atas aci rambut orang terjejas bahawa anda merawat. Anda mungkin perlu melaksanakan menyikat-mana orang yang terjejas mengetuai beberapa hari sehingga anda tidak dapat melihat lagi telur kutu, kutu atau telur atau bintik hitam kecil yang kutu kotoran. Jika anda tidak dapat melihat tanda-tanda ini memberitahu kisah lagi daripada kemungkinan besar anda telah mendapat menghilangkan masalah kutu. Tahniah!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar