Ketuat - Sembuh Dengan Sulphur

Ketuat - Sembuh Dengan Sulphur

Ketuat-mereka ketumbuhan menjengkelkan yang muncul di kulit kelihatan seperti kubis kecil. Mungkin disebabkan oleh virus, mereka biasanya dibakar oleh doktor kulit hanya untuk tumbuh semula di tempat lain. Bagaimanakah homeopati merawat ketuat? Terdapat ubat-ubatan homeopati tertentu yang terkenal dengan membuang ketuat seperti Thuja occidentalis, Causticum dan asid nitrik. Semua buku-buku homeopati menyebut ubat-ubatan ini dan banyak pakar homeopati memberi mereka dalam satu bentuk rutin cara. Tetapi itu BUKAN homeopati. Tiada khusus dalam rawatan homeopati. Hasilnya, ketiga-tiga ubat-ubatan hanya kadang-kadang membuang ketuat. Mengapa ini?

Ia adalah kerana kita merawat penyakit MELALUI INVIDIVIDUAL INI. Ia adalah individu yang menghasilkan ketuat. Individu adalah unik dengan ciri-ciri yang unik dan ciri-ciri ini mempunyai sedikit kaitan dengan ketuat. Namun, secara paradoks, mereka mempunyai sesuatu untuk dilakukan dengan ketuat. Mari kita lihat bagaimana ia berfungsi.

Seorang budak lelaki berusia 14 tahun datang kepada saya pada bulan Mac, 2005, dengan ketuat pada jarinya berhampiran kukunya. Beberapa tahun sebelum ini, dia mempunyai ketuat pada tapak kakinya. Mereka telah dibakar oleh doktor kulit. Ini BUKAN cara untuk merawat ketuat. Mereka adalah BUKAN, penyakit luar tempatan. Ya, mereka muncul di bahagian luar. Ya, mereka menyetempatkan pada kulit. Tetapi, mereka hanya boleh berada di sana kerana kerjasama organisma keseluruhan. Tiada apa-apa berlaku tanpa kebenaran keseluruhan yang lebih besar. Virus ini tidak boleh mengambil akar dan berkembang ketuat melainkan keadaan membenarkan.

Ia sedikit seperti orkid berkembang. Mereka memerlukan tanah yang betul, suhu yang betul dan campuran yang tepat matahari dan bayangan. Semua faktor-faktor bersama-sama membenarkan orkid berkembang. Jadi jika anda mahu untuk membunuh orkid anda, anda boleh snip ia di luar batang, tetapi ia dengan baik boleh tumbuh semula. Tetapi jika anda menukar syarat-syarat supaya mereka menjadi ganas, orkid akan layu dan mati. Dan oleh itu adalah dengan ketuat. Jika anda membakar mereka di luar, mereka akan tumbuh semula sama ada di tempat itu atau di tempat lain. Terbaik untuk membuat persekitaran yang begitu kuat dan sihat yang virus yang membuat ketuat tidak boleh hidup. Saya mendapati remaja ini adalah panas hati, iaitu, dia mempunyai haba badan yang baik dan lebih suka cuaca sejuk. Dia membuka di tempat tidur pada waktu malam. Beliau kerap terpaksa membuang air besar serta-merta pada meningkat pada waktu pagi. Beliau juga menyifatkan, "Satu sensasi kosong dalam perut." Ia berlaku setiap hari sekitar 11:00

Sekarang, yang menarik! Apabila saya mencari yang gejala dalam Repertory (konkordans besar gejala dan ubat-ubatan yang menyembuhkan mereka) Saya merasa dengan mudah. Ubat terkemuka di bawah tajuk, "PERUT, Emptiness, pagi, 11:00" adalah Sulphur. Ia berlaku bahawa orang yang memerlukan Sulphur hangat-hati dan lebih suka yang sejuk dan cenderung untuk mempunyai air besar dengan segera atau tidak lama selepas meningkat. Perhatikan! Saya dibayar tumpuan terhadap ketuat. Sebaliknya, saya memberi perhatian kepada apa yang kita pakar homeopati panggil "keseluruhan Gejala." Ini membawa saya ke Sulphur yang diterimanya dan ketuat perlahan-lahan surut dan tidak lagi berkembang dalam dua hingga tiga bulan.

Empat setengah tahun kemudian, saya nampak dia untuk masalah lain dan belajar ketuat tidak pernah kembali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar