Teh Cayenne Pepper Untuk Selsema Anda Musim Ini

Teh Cayenne Pepper Untuk Selsema Anda Musim Ini

Musim sejuk adalah hanya sekitar sudut dan dengan itu datang musim sejuk & selesema. Bagi sesetengah daripada kita, ia pun bermula. Jika anda bosan dengan hidung tersumbat dan sakit tekak, pertimbangkan menghirup beberapa teh cili merah sedikit lega.

Ini mungkin bunyi seperti idea ganjil. Bukankah terlalu panas? Nah, ia sudah pasti boleh, terutamanya jika anda tidak digunakan untuk makan makanan pedas. Tetapi dengan menggunakan hanya sedikit cili, anda boleh membina toleransi kepada haba dan kemudian mendapatkan semua kelebihan lada ini tawarkan pada masa ini tahun. Heck, anda mungkin mula menikmati rasa teh panas sedikit.

Kebanyakan resipi yang saya lihat untuk teh cili merah mencadangkan menggunakan satu sudu teh serbuk cili dalam kaca lapan auns. Ini akan menjadi terlalu panas untuk anda jika anda bukan pengguna tetap lada dan makanan lain dengan haba walaupun, jadi saya fikir anda perlu bermula dengan jumlah yang lebih kecil. Untuk resipi Master Cleanse, ia adalah disyorkan untuk menggunakan kira-kira satu sudu teh 1/8 cili, jadi saya fikir jumlah itu adalah tempat yang baik untuk memulakan dengan. Benar-benar, hanya secubit akan melakukan silap mata.

Pakai cerek seperti anda biasanya tidak untuk membuat teh, dan kemudian menambah secubit anda cili ke cawan teh anda. Apabila air telah mendidih, tuangkan ke atas dan kacau. Jika anda ingin menambah beberapa perisa tambahan, beberapa semangat limau atau sebahagian daripada limau patut menjadi orang yang hebat.

Lemon juga mempunyai beberapa ciri-ciri berguna. Vitamin C adalah besar untuk meningkatkan imuniti anda. Sesetengah pencinta teh juga suka menambah sedikit madu untuk memaniskan teh, melegakan tekak dan gula dalam madu juga akan membantu mengurangkan beberapa haba itu. Hanya pastikan untuk tidak menambah susu tenusu biasanya membuat keadaan lendir anda lebih teruk.

Mari teh anda sejuk untuk sedikit supaya anda tidak membakar tekak anda dan kemudian menghirup ia pada masa lapang anda. Anda boleh cuba minum teh untuk satu atau dua cawan sehari untuk beberapa hari akan datang dan ia akan membantu anda melonggarkan beberapa lendir itu dan mendapatkan anda kembali ke jalan raya untuk berasa hebat lagi.

Saya mendapati bahawa teh lada cayenne benar-benar membantu untuk membersihkan perasaan disumbat dalam kepala saya dan dalam dada saya. Selepas beberapa honks baik ke dalam tisu, saya biasanya boleh berehat sedikit lebih mudah tanpa rasa seperti saya bernafas melalui menggumpal kapas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar